Minun ystäväni on kuin...

Villasukka! Tai paremminkin, minun ystäväni on yhtä kuin villasukka. Minä olen tässä kevät- ja kesähelteillä neulonut vimmatusti villaa. Välillä tulee sukkapuuskia ja silloin puuskat on toteutettava.

Olen myös harjoitellut minulle uutta tekniikkaa: varpaista varteen kaksi sukkaa yhtä aikaa ranskalaisella kantapäällä. Mikä sanahirviö. Tämä on mielestäni ehdottomasti paras sukkatekniikka tähän astisella neulomisurallani (jos nyt niin kehtaa sanoa), sillä näin saa tehtyä kaksi sukkaa kerralla, käytettyä kaiken langan loppuun asti, mikäli tarvitsee, ja saa tismalleen saman näköisen sukan kuin neuloisi varresta varpaisiin. Tähän tekniikkaan en ole löytänyt varsinaista ohjetta, ainakaan suomeksi. Olen jopa pohtinut, josko semmoisen itse tekisi. Olisiko sille kiinnostusta?

Mitä:  Petäjä-sukat
Mistä: keltainen Zitron Trekking XXL
Miten: Varpaista varteen kaksi kerralla ranskalaisella kantapäällä, pyöröpuikko 3,0
Miksi: Kesävillojen viemänä



Mitä:  Perusraitasukat
Mistä: Austermann Step Classic (tummanharmaa) ja Wendy Roam 4ply (jämät näistä sukista
Miten: Varpaista varteen kaksi kerralla ranskalaisella kantapäällä, pyöröpuikko 2,5
Miksi: Kesävillojen viemänä





Mitä: Perusraitasukat vol. 2
Mistä: Jämät Värihurmio-huivistaLanitium Ex Machina BFL Sock Twist väreissä Golden Barley (keltainen) ja Destinations St. Petersburg (turkoosi)
Miten:  Varpaista varteen kaksi kerralla ranskalaisella kantapäällä, pyöröpuikko 2,5
Miksi: Kesävillojen viemänä



Näillä kohti juhannusta! Toivottavasti silloin villasukkia ei tarvitse, mutta kaiken varalta näitä nyt kuitenkin on.

Lämpöä päiviisi!

1 kommentti:

  1. Ihania sukkia olet neulonut! Ja hei, kirjoita ihmeessä ohje, täällä ainakin otettaisiin ohje ilolla vastaan :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sisällön tarjoaa Blogger.